PH lampas

PH LAMPAS




<font size="+2">PH 3-2½ Bollard</font>

PH 3-2½ Bollard

PH 3-2½ Bollard ir PH 3 abažūru saimes loceklis, un PH 3 abažūru sistēmas princips tika izveidots pāris drudžainu mēnešu laikā 1925. un 1926. gada ziemā, kad notika izstāde Forum Kopenhāgenā.

Šis ir Poula Henningsena stāsts par šo jauno sistēmu 1926. gadā: "PH sistēmas patiesais jauninājums ir radīt gaismu, kas ir gan neapžilbinoša, gan ekonomiska. Ir pietiekami viegli radīt no atspīdumiem brīvu abažūra sistēmu (netieša un stipri aizēnota gaisma), ja esat gatavi daļu gaismas izniekot, un ir salīdzinoši viegli radīt sistēmu, kas ir ārkārtīgi efektīva, ja ignorējat to, ka tā ārkārtīgi kairina acis (spēcīgs atspīdums utt.), taču radīt gaismu, kas ir gan ekonomiska, gan bez atspīdumiem, ir māksla".
<font size="+2">3 ēnu sistēma</font>

3 ēnu sistēma

Pirms 3 toņu sistēmas izgatavošanas Pouls Henningsens un Louis Poulsen Lighting sadarbojās, izstrādājot gaismekļus Dānijas paviljonam Pasaules Expo izstādē Parīzē 1925. gadā.

Kad Henningsens izstrādāja šo gaismekļu dizainu Pasaules Expo izstādei, viņš jau bija spēlējies ar ideju, ka logaritmiskā spirāle varētu būt piemērots pamats jauna ēnu dizaina izveidei.

Izkliedētā atstarojuma un izliektā logaritmiskā ēnojuma kombinācija deva Poulam Henningsenam iespēju kontrolēt gaismekļu atspīdumu un ēnas, jo katrs ēnojums vienmērīgi samazina izstarotās gaismas daudzumu, ņemot vērā to attālumu no gaismas avota.
<font size="+2">Mākslinieks ar gaismu</font>

Mākslinieks ar gaismu

Gaismas spilgtuma maiņa no ēnas uz ēnu šķiet harmoniska. Ēnu lielumu un to novietojumu nosaka nepieciešamība samazināt atspīdumu, tiešo gaismu un prasības attiecībā uz gaismas sadalījumu.

Jau no paša sākuma bija skaidrs, ka koncepcija ir ļoti elastīga. Fra begyndelsen var det åbenlyst at konceptet var yderst fleksibelt. Bija iespējams izveidot ne tikai dažāda izmēra gaismekļus, bet arī ar dažādām apakšējām daļām - balti krāsotām, sudrabotām vai apzeltītām.

Šīs dažādās apakšējās puses palīdzēja radīt dažādas apgaismojuma iespējas.
<font size="+2">PH ķermeņi</font>

PH ķermeņi

PH gaismekļi tika izstrādāti kā racionāla apgaismojuma sistēma, kurā, pamatojoties uz lampas dizainu, varēja kombinēt to abažūru izmērus, materiālu un virsmu.

Katram virsgaismas abažūra izmēra variantam bija pievienots vidējā un apakšējā abažūra komplekts, lai abažūru proporcija būtu aptuveni 3:2:1.

Jau no paša sākuma viens no šīs sērijas bāzes modeļiem bija PH 5/5. Pirmais skaitlis norādīja, kāds ir pārsega diametrs, un otrais skaitlis norādīja, ka tam pievienotie vidējie un apakšējie aizsegi ir radīti, lai atbilstu konkrētajam pārsega tipam.

Šajā gadījumā 5/5 modelim bija 50 cm diametrs, 31 cm diametrs vidējā ēnā un 16,5 cm apakšējā ēnā.
<font size="+2">PH lampas - mūžīgā klasika</font>

PH lampas - mūžīgā klasika

Šī kombinācija labi darbojās, ja lampas bija iekārtas salīdzinoši augstu, bet, ja piekaramie gaismekļi bija iekārtoti zemāk, piemērotāka kombinācija bija liels pārsegs ar mazāku vidējo un apakšējo abažūru.

Tā radās PH 2/1 un 3/2. Sākotnēji PH 3 toņu sistēma tika izstrādāta kā risinājums piekaramajiem gaismekļiem, bet drīz vien gaismekļu programma tika paplašināta, iekļaujot galda, grīdas un sienas versijas, kā arī lielākus piekaramos gaismekļus.

Kombinējot dažādus izmērus, materiālus, virsmas, krāsas un gaismas avotus, gadu gaitā ir radīti tūkstošiem variantu.


<font size="+2">Poul Henningsen</font>

Poul Henningsen

Pouls Henningsens iedomājās, ka restorāna viesi vēlas siltu un mājīgu apgaismojumu, tāpēc izvēlas zeltītu virsmu, savukārt slimnīcā vai zobārsta kabinetā izmanto balti krāsotu virsmu.

Visi pirmie gaismas ķermeņi tika ražoti ar metāla aizsegiem, taču Pouls Henningsens vēlējās izgatavot arī tādu variantu, kuram būtu gaismas sadalījuma līkne ar mazāk uz leju vērstas gaismas. Rezultāts bija no opālstikla izgatavots abažūrs ar smilšstrūklu apstrādātu apakšējo virsmu.

Stikla aizsegi ļāva 12 % gaismas iekļūt telpā un tādējādi veicināt kopējo telpas apgaismojumu, bet lielākā daļa gaismas joprojām tika atstarota uz āru un uz leju no matētās apakšējās aizsegu puses.

Tie paši principi, kas tika izmantoti matētajiem metāla toņiem, tika piemēroti arī jaunajam toņu materiālam.

LASIET VAIRĀK PAR POULU HENNINGSENU UN APLŪKOJIET DAUDZAS VIŅA LAMPAS ŠEIT