Radies: 1904. gadā
Miris: 1988
Zināmi darbi: Akari lampas, Noguči muzejs, skulptūras, piem: Nogoguči: "Octetra", "Melnā saule", arhitektūras darbi, tādi kā: Heiwao tilts, Rietumu miera tilts, skulptūra "Kliedziens", kas izstādīta Gugenheimā.
Izglītība: Kolumbijas Universitāte, Leonardo da Vinči mākslas skola.
Japāņu izcelsmes amerikāņu dizainers, mākslinieks un tēlnieks Isamu Noguči bija radošs talants. Viņš radīja visu, sākot no scenogrāfijas, keramikas un skulptūrām līdz pat mēbelēm un lampām. Viņa rezultāti bija gan tradicionāli, gan moderni, savukārt modernā pieeja dizainam noteica jaunus mākslinieciskos standartus. 1927. gadā, būdams tikai 23 gadus vecs, viņa unikālās mākslinieciskās spējas ļāva viņam saņemt Gugenheima stipendiju.
Ņujorkā viņš apskatīja rumāņu tēlnieka Konstantīna Brancusi izstādi. Viņš iedvesmojās strādāt ar modernismu un abstrakciju un aizveda savu stipendiju uz Parīzi, kur strādāja par Brancusi asistentu. Vēlāk viņš Ņujorkā sarīkoja savu pirmo personālizstādi, taču viņa daudzpusīgais mākslinieka talants ASV izrāvienu piedzīvoja tikai 1940. gadā, kad viņš izveidoja ļoti lielu Isamu Noguči skulptūru. Šī skulptūra simbolizēja preses brīvību, un tagad tā atrodas pie Rokfellera centra Ņujorkā.
Isamu Noguči lampas
Ceļojot pa pasauli, Isamu iepazina dažādus materiālus un izteiksmes veidus. Itālijā viņš strādāja ar marmoru, Ķīnā mācījās gleznot ar otu, bet Japānā pie keramiķa Jinmatsu Uno apguva, kā strādāt ar mālu. Papildus formai un materiālam viņu interesēja arī viņa dizainparaugu ietekme uz telpu kopumā. Viņš nevēlējās, lai viņa dizainparaugi būtu tikai praktiski - viņš vēlējās, lai tie kalpotu arī sociālam mērķim interjera dizainā.
Viņa dizainparaugiem bija raksturīgs skulpturāls stils un organiskas formas, kas galu galā ietekmēja 50. gadu dizainu. 1951. gada sākumā viņš sāka projektēt gaismas skulptūras, kuras nosauca par Akari, kas japāņu valodā nozīmē "gaisma". Šīs skulptūras raksturoja to apjoms un organiskā izteiksmība. Apvienojumā ar plānu Shoji papīru, ko Japānā izmantoja laternām un papīra lietussargiem, lampas ieguva elegantu un gandrīz bezsvara izteiksmīgumu, līdzīgu tam, kādu mēs pazīstam no tradicionālajām rīspapīra lampām. Izstrādājis vairāk nekā 100 Akari lampu, viņš radīja kolekciju ar dažādu izmēru piekaramo lampu, galda lampu un stāvlampu.
Šobrīd kolekcijā ir vairāk nekā 40 modeļu, un visi tie ir radīti sadarbībā ar veiksmīgo zīmolu Vitra. Ar rokām darinātās lampas ir pieejamas dažādās formās un izmēros - dažas no tām ir tīrā formā, citas ar grafiskām ilustrācijām. Visai kolekcijai kopīgs pavediens ir izturīgais Shoji papīrs, kas slāpē gaismu un slēpj gaismas avotu, vienlaikus apsedzot apkārtni ar vienmērīgu, patīkamu mirdzumu.