Zelta kompass tika izvēlēts tāpēc, ka tas simbolizē dabas dabisko pilnību. Balvas un tās logotipa pamatā ir kompass, ko 1893. gadā izstrādāja Adalberts Grīningers, lai dabā atrastu zelta griezumu - kur mazākais gabaliņš uz līnijas ir saistīts ar lielāko gabaliņu, jo lielākais gabaliņš ir saistīts ar visu līniju, kā atceramies no ģeometrijas stundām.
Jau kopš seniem laikiem itāļi ir veidojuši siluetus, kas pārējo pasauli ir pārsteiguši un šokējuši - sākot ar Panteonu romiešu laikos un beidzot ar lielajiem renesanses gleznotājiem, Venēcijas stikla pūtējiem un beidzot ar Bruno Sakko, kurš mainīja automobiļu rūpniecību, 1974. gadā sēžot Mercedes dizaina nodaļas augstā galda galā. Tāpēc veikalu apvienībai La Rinascente un arhitektiem bija skaidrs, ka itāļu dizaina triepiens noturēs skrūvi ūdenī - un ka itāļu dizaina triepiens turpinās iedvesmot pats sevi ar savu izdomas bagāto pieeju.
La Rinascente rīkoja balvas desmit gadus līdz 1964. gadam, kad to pārņēma rūpniecisko dizaineru asociācija Associazione per il Disegno Industriale (ADI). Aiz ADI cita starpā stāvēja brāļi Kastiljoni, kurus mēs Lampmasteren īpaši pazīstam pēc
Ahille Castiglioni lieliskās sadarbības ar
Flos. Kopš Compasso d'Oro ir piešķirts aptuveni 300 dizainparaugiem, un tāpēc šis apbalvojums nav balva, kas karājas uz kokiem.
Izņēmums: ADI Dizaina muzejs Milānā ar zelta kompasu pie loga pa labi. Attēls: Delo 99, Creative Commons 4.0. Licence